21. novembra 2017

Oddych s chvíľkovým ocitnutím sa v minulosti

S klesajúcimi teplotami mi našťastie nálada ani chuť cestovať neklesá a predĺžený víkend som si užila naplno. Trávila som ho v krásnej zasneženej krajine, ktorá sa mi spočiatku zdala úplne nereálna, keďže v Košiciach sme v tom čase mali škaredé upršané počasie.

Ždiar je nádhernou obcou, kde ročne zavítajú stovky turistov. A v Ždiari som trávila aj ja práve tieto 3 dni voľna. Pocit, ktorý ma zaplavil v sobotu ráno bol neopísateľný. Bola som až prekvapená ako ma dokáže potešiť sneh a snehové vločky, ktoré už za skorého rána padali z jasnej oblohy. Tú krásu by som dokázala opisovať ešte veľmi dlho, avšak ja sa zameriam na jednu malú dedinku, ktorú som navštívila už druhýkrát. 

Osturňa.

Obec je to síce malá a autom by sme ju prefrčali naozaj behom pár minút, no my sme ako správni "turisti" odstavili auto na začiatku dedinky a peši sme si ju krásne skoro celú prešli! ☺
Bohužiaľ, nemala som to šťastie ani tento rok a už po druhýkrát som zastihla Osturňu nezasneženú. Bolo to pre mňa dosť veľké sklamanie, keďže Ždiar zasnežený bol a o Poľsku ani nehovoriac. 

Osturňa je označovaná za tzv. živý skanzen a naozaj s tým môžem len plne súhlasiť. Ale v niektorých momentoch som mala pocit, že v tej obci naozaj skoro nikto ani nežije. Niektoré drevenice mi pripomínali úplne inú dobu... Porozbíjané okienka, prípadne boli úplne zaprášené a iba dodávali dôraz na fakt, že sú už dlho opustené. 








Najkrajšou črtou týchto pôvodných starších dreveníc boli práve pestré farby a farebné kombinácie, ktoré spolu vytvárali krásny kontrast. 






Každý domček bol niečím zaujímavý  a výnimočný no mne asi najviac prirástli k srdcu práve domy z tmavého, priam až čierneho dreva s červenými, modrými či bielymi pásmi a rámami okien. 

Každému, kto sa bude nachádzať v okolí tejto krásnej výnimočnej dedinky odporúčam, aby ju navštívil. Príjemná atmosféra, ovce, kravy či sliepky na dvoroch, milí obyvatelia a nádherné drevenice... To všetko a ešte viac tu na Vás čaká.
Myslím si, že práve takéto oblasti nášho krásneho Slovenska by mali byť viac zviditeľňované a navštevované. 

Na našom výlete sme zavítali aj do Poľska, ktoré bolo nádherne zasnežené. Počas cesty autom ma chytila taká silná vianočná nálada, že som musela pustiť vianočné pesničky. Síce spočiatku moje počínanie bolo sprevádzané nechápavými povzdychmi, onedlho sme si už všetci pospevovali tradičné anglické vianočné piesne a autom sa niesla príjemná a uvoľnená nálada. 

Počas týchto dní som sa výborne uvoľnila, zrelaxovala som a načerpala nové sily. Som si istá, že keď ešte niekedy budem mať cestu okolo Osturne, veľmi rada tam zavítam aj v inom ročnom období. 


Ako ste prežívali predĺžený víkend vy? Navštívili ste už niekedy spomínanú dedinku Osturňu?  Poznáte nejaké mestá alebo dedinky, ktoré by sa oplatilo vidieť?  Určite sa so mnou podeľte o ne v kometároch ☺


Majte sa krásne! :)
Nika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára