29. januára 2018

Čo Fitness diár v mojom živote zmenil a malé prekvapenie vo vnútri.

Ešte v roku 2017 som pridala článok, v ktorom som vás zoznámila s týmto krásnym diárom od fitshaker.
Napriek tomu, že vonku nie je až tak veľa snehu a za chvíľu je koniec Januára, aj tak si stále rada spomeniem na moje Vianoce a Silvester :) 

Koniec roka 2017 som strávila v dobrej nálade so svojimi kamarátmi a s rodinou a veru to bolo úžasné obdobie kedy som neriešila zdravú stravu a pohyb.
No aké by to boli Vianoce bez výborných koláčikov, sladkostí, vyprážaných jedál a zemiakového šalátu...
Patrí to k tomu a ja som si všetko dopriala ako sa najviac dalo! :) (veď žijem len raz, no nie?)
No zo začiatkom roku 2018 som sa začala pomaly vracať k cvičeniu a zdravšiemu stravovaniu. Musím povedať, že začiatky sú ťažké, ale práve Fitness diár mi bol veľmi veľkou oporou na tejto mojej ceste za zdravším ja :)

Chcete vedieť ako veľmi ovplyvnil môj život a prečo je práve pre mňa ako stvorený? Možno to máte úplne rovnako!
Čítajte ďalej a dozviete sa viac :)

DISCIPLÍNA
V konečnom dôsledku sme všetci v tomto rovnakí. Všetci sme len ľudia. A všetci máme čas od času (niektorí viac, niektorí menej) problémy s disciplínou.
Ja som práve typ človeka, ktorý potrebuje mať veci zapísané, pretože tak ma to mrzí viac ak to nesplním. Ciele na každý týždeň si spisujem pravidelne a snažím sa ich dodržiavať.
Pretože ak si niečo len poviem, moja myseľ to časom vypustí.
Ale ak si to NAPÍŠEM, bude mi to neustále pripomínať, že to MUSÍM dodržať, ak sa na konci mesiaca nechcem ospravedlňovať sama sebe.

VĎAČNOSŤ
Žijeme v uponáhľanej dobe a veľakrát samú seba pristihnem pri tom, že niektoré veci beriem ako samozrejmosť.
A práve na tejto mojej chybe som vďaka diáru poriadne zapracovala a stále ma ešte čaká dlhá cesta.
Diár Vás naučí byť vďačnými. Pretože každý deň byť za niečo vďačný, nebude zo začiatku jednoduché. Mne diár pripomenul, že nemusím byť vďačná len za materiálne veci. Pretože práve tie "maličkosti" ktoré si skoro nevšímame, sú práve vecami, za ktoré by sme mali byť vďační.
Po dlhšom používaní som pochopila, že práve tie maličkosti sú tým, čo ma robí šťastnou. Nie nový notebook, mobil či niečo podobné. Šťastnou ma robí ak ráno vstanem a počujem štebot vtákov, ak dokážem vyčariť niekomu úsmev na tvári, ak pocítim objatie práve vtedy ak ho najviac potrebujem.

PLÁNOVANIE
Každý diár by Vás mal usmerniť v plánovaní. Avšak aspoň podľa môjho názoru.. nie každý diár to dosiahne.
Práve tento však nepustíte z ruky!
Svojou jedinečnosťou a originalitou vás neustále bude udržiavať v pocite, že si doňho musíte niečo zapísať.
Plánovanie sa pre mňa stalo neodlučiteľnou časťou môjho dňa a za to vďačím práve tomuto diáru :)

OPORA
Ako môže byť diár oporou? Táto otázka asi napadla skoro každému.
Avšak nejde ani celkom tak o diár, ale o ľudí, ktorí na ňom pracovali. A patrí im za to naozaj jedno veľké ĎAKUJEM!
Celý diár je plný pozitívnych článkov, citátov a rôznych rád ako môžete niečo zlepšiť.
A tak keď som sklamaná z mojich výsledkov alebo demotivovaná, siahnem po diári. Pocit, že niekto dopredu myslel na takéto situácie, mi dodáva odvahu a silu pokračovať ďalej. Každé slovo, motivačný citát alebo rôzne užitočné rady ma dvihnú opäť na nohy a povzbudia ma.

Samozrejme Fitness diár toho vo vašom živote zmení naozaj veľa, ale všetko závisí od toho, koľko zmeny si do svojho života vpustíte. Pretože zmeny začínajú u vás! Fitness diár vás len nasmeruje na tú správnu cestu. Tak držím palce! :)
A teraz sľúbené PREKVAPENIE!

Každý rok je diár plný rôznych jednoduchých receptov a ja som si povedala, že vám tu jeden napíšem :) Jedná sa o starší recept, z Fitness diáru 2017. Recept pripravila Martinka Grňová z foodlover.

Najlepšie lievance na svete

Budeme potrebovať

  • 250 g tučného tvarohu
  • 3 vajíčka
  • 1 lyžicu medu 
  • štipku vanilky alebo vanilkového prášku
  • štipku sódy bikarbóny (iba na špičku noža)
  • 2 lyžice hladkej pohánkovej múky (prípadne špaldovej)
  • maslo alebo kokosový olej na opekanie 


Ako na to?

  1. Ak máme tvaroh hrudkovitý, je dobré ho spolu s vajíčkami a medom rozmixovať ponorným mixérom alebo v blenderi.
  2. Sypké ingrediencie poriadne premiešame a prišľaháme do tvarohovej zmesi.
  3. Cesto necháme chvíľu odležať, aby nakyprilo.
  4. Maslo alebo kokosový olej rozpustíme na panvici a pomocou lyžice "tvarujeme" lievance. Opekáme ich na strednom plameni asi 2 minútky z každej strany.
  5. Lievance by sa mali trošku nafúknuť a vo vnútri byť dokonale vláčne. Naozaj budeš prekvapená, aké sú tieto lievance úžasné.

Výsledok:

Recept ma okamžite prekvapil svojou jednoduchosťou a naozaj boli lievance vynikajúce. 
Spočiatku som sa obávala práve toho, že do nich ide toľko tvarohu, no nakoniec ma výsledok milo prekvapil. :) 
Ja som tam dala trošku viac medu, pretože mi prišlo, že lievance budú málo sladké. Použila som práve hladkú špaldovú múku a opekala som na masle. 
V recepte je uvedené, že by ste z tohto mali mať 2 porcie, avšak keďže som robila na 2 panviciach, tak som z toho mala 8 malých lievančekov a 4 väčšie lievance :) 
Spočiatku som však mala trošku problém s cestom, pretože som lievance príliš skoro otáčala a tak sa mi trhali. 

Lievance nie sú samé o sebe nejako veľmi presladené a tak som si ich ešte dochutila kúskami banánu a karamelizovaným ovocím. 
Poviem vám, lepšiu kombináciu som doteraz nejedla. Lievance sú ľahké, chutné a krásne zasýtia. Pre mňa sa stali vhodnými raňajkami na víkendy, keďže počas školy by som to ráno nestíhala. 

Rozhodne každému odporúčam tento recept vyskúšať! :) Ja som bola doteraz veľkým milovníkom amerických lievancov avšak akonáhle som ochutnala tieto, stali sa pre mňa NUMBER 1 :)

Budem rada ak sa so mnou podelíte o vaše názory na tento recept. 
Vyskúšali ste ich dochutiť aj niečím iným? 
Určite mi dajte vedieť :)

Majte sa krásne! :)
Nika

2 komentáre:

  1. Celý diář vypadá opravdu dobře a co teprve ty lívance! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Výborne vyzerajú a ešte lepšie chutili! :) Určite odporúčam ich vyskúšať.

      Odstrániť