13. septembra 2017

Deň pozitívneho myslenia a medzinárodný deň čokolády


Už včera som zaspávala s myšlienkou, že dnešok bude dňom pozitívneho myslenia a naozaj som ráno vstávala s prekvapivo dobrou náladou aj napriek zlému počasiu. Vstala som na prvé zazvonenie budíka, otvorila som okno dokorán a s prvým nádychom čerstvého vzduchu som nahlas prehovorila : "Dnešok bude dobrým dňom. Dnes nedovolím negatívnym myšlienkam, aby ma zarmucovali. Dnes sa budem usmievať!"


Týchto zopár viet mi zmenilo celé ráno. Aj napriek skorým hodinám som si na rannej prechádzke všímala pomaly každú maličkosť. Muža, ktorý s príjemným úsmevom na perách viedol malé dievčatko s rozospatými očkami cez cestu. Mamičky s kočiarmi, ktoré sa aj napriek viditeľným kruhom pod očami smiali nad nejakou vecou... No veľa ľudí sa ponáhľalo s pohľadmi namierenými na mobily, ktoré v tom danom momente boli stredom ich vesmíru a všetko ostatné akoby zmizlo. 
Bohužiaľ som si však uvedomila, že k týmto ľuďom patrím aj ja. 

Veľakrát moje rána vyzerajú ako katastrofa. Síce som si to dodnes neuvedomovala, prvé minúty môjho rána naozaj veľmi ovplyvnia deň, ktorý ma ešte len čaká. 
Ak moje prvé myšlienky venujem pre mňa stresujúcim udalostiam ako sú napríklad písomky, testy, prejavy... okamžite mi nálada klesne až po bod mrazu a negatívna energia ma zavalí ako smrteľná lavína a vezme mi všetko krásne. A ja sa nebránim, odovzdávam sa pochybám o mojej osobnosti, o mojich schopnostiach. Oči plné strachu, ktoré na mňa pozerajú z unaveného odrazu mojej tváre mi dávajú jasne najavo, že dnešok bude strašný. Že dnešok nezvládnem.

DOSŤ!

Celý dnešný deň sa pre mňa niesol ruka v ruke s pozitívnym myslením a veru, pomohlo mi to. Počas dňa som bola uvoľnenejšia a aj keď som sa pristihla pri tom ako začínam nad niečim bedákať a zalamovať rukami, zastavila som sa. Našla som niečo pozitívne, čím som tú zlú myšlienku prevážila a s pokojnejšou mysľou som pokračovala ďalej. 
Myslím si, že my ľudia sme typickí tým, že sa častokrát zaťažujeme vecami, ktoré buď nevieme ovplyvniť, alebo proste nie sú také závažné akými ich my vidíme. A práve dnešný deň ma donútil sa zastaviť a zamyslieť sa.

Týmto nechcem povedať, že by sme odteraz mali brať veci na ľahkú váhu a mať veci na "háku". Týmto by som skôr chcela poukázať na to, aby sme sa čas od času zastavili, ráno vstávali so slovami, že prežijeme krásny a pozitívny deň. Mali by sme sa pozrieť do zrkadla s úsmevom na perách a povedať si, že zvládneme všetko čo nás v ten deň čaká. Mali by sme odložiť nabok mobilné telefóny, ktoré nás veľakrát len oberajú o čas a radšej by sme sa mali ísť prejsť alebo hoci len na pár minúť vyjsť na balkón a porozhliadnuť sa. Nie je nič krajšie ako schopnosť tešiť sa z maličkostí. 

Týchto pár minút by malo byť venovaných tebe. Nie politickej situácii, známej herečke či novému postu na facebooku. 

Samozrejme nie sú rána ako rána. Veru, sú tu aj také kedy proste nemáme chuť na nič. Nemáme chuť vstať, nemáme chuť ísť do práce či školy, nemáme chuť žiť.
No trochu studenej vody a úsmev to spraví, verte mi! :) Úsmev je nákazlivý a síce niektoré rána budete začínať so sileným úsmevom, no verím, že po čase sa ranný úsmev stane vašou súčasťou. 

No keby bolo všetko také ideálne a všetko šlo podľa našich predstáv, pravdepodobne by sme sa nudili však? 😃
A keď už ani ten silený úsmev nepomôže, stále tu máme ešte eso v rukáve! 
Pár kociek vašej obľúbenej čokoládky vám ten úsmev na perách teda rozhodne vyčarí! 



Budem rada ak sa so mnou v komentároch podelíte o to ako ste prežili dnešný deň vy. Aká je vaša obľúbená čokoláda? Za mňa vyhráva určite Študentská pečať! ❤

Majte sa krásne :)
Nika

4 komentáre:

  1. Pro mě byl dnes už včerejší den (13.9.) celkem stresující, jsem bohužel hodně úzkostlivý člověk a v podstatě pořád se mi honí hlavou, co musím stihnout, zařídit, udělat, zvládnout... občas si sama sobě nadávám, ať se jednou zastavím, přestanu myslet na tolik věcí a udělám si chvilku jen pro sebe. Ale pro člověka s mojí psychikou je to skutečně těžké, ale momentálně se cítím asi nejlépe za svůj život. :) já mám hrozně ráda oříškovou a bílou čokoládu, Studentská pečeť je taky skvělá :)

    LADY LENNA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bohužiaľ, veľakrát je to aj u mňa tak isto. Čiže to úplne chápem... avšak hlavné je to, ako sa človek cíti a veľmi ti prajem, nech si tento čas naplno užiješ a nech sa takto cítiš čo najdlhšie :)

      Odstrániť
  2. to by si mal človek vravieť každý deň! nakoľko pozitívne myslenie je polovica úspechu! :).
    ale musím sa priznať, že včera som sa trošku stresovala aj ja... mala som pomerne voľný deň, ale potrebovala som si vybaviť isic a nik tam nebol, takže ísť 3x do školy pre nič, mi nepridávalo na pozitívnom myslení... :D. každopádne som tam šla aj dnes a už ho mám ;). takže sa netreba nechať vytočiť ani rozhodiť, ak to nevýjde dnes, výjde to zajtra :).

    KEJMY ♥.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno presne tak! Stále závisí na uhle pohľadu :) No komu by sa chcelo ísť 3x do školy, máš veru veľké uznanie za pevné nervy! :D

      Odstrániť