7. marca 2018

Som žena.

Ahojte!
Tento článok som si šetrila práve na MDŽ avšak potom som si povedala... prečo čakať?
Pretože to je práve to. Nemali by sme čakať na nejakú udalosť, len aby sme si uvedomili aké sme úžasné a výnimočné.


V dnešnej dobe žijeme v jednej sociálnej bubline a sme posudzované na základe príkladov dokonalej krásy.
Upravené instagramové fotky krásnych modeliek v nás veľakrát zanechávajú pocit menejcennosti. Dlhé štíhle nohy, ploché brucho s náznakom tehličiek, krásny plný dekolt, nehovoriac o plných perách a žiarivom bielom úsmeve. Áno, aj mne sa páči takýto ideál krásy. A naozaj, veľakrát si poviem, že ženy, ktoré majú tú "správnu genetiku" jednoducho mali šťastie.
ALE POZOR.
Neexistuje žiadna "správna genetika". Podľa mňa existuje veľmi silný vplyv spoločnosti a sociálnych sietí, ktoré nám častokrát zatieňujú zdravý úsudok.

Aj ja som patrila k dievčatám, ktoré pravidelne scrollujú obrazovku mobilu a pozerajú sa na samé inšpiratívne obrázky krásnych postáv, výrazných očí. V podstate samých krásnych dokonalých žien.

Avšak mýlila som sa. Stále som mala tichý hlások v hlave, ktorý mi pripomínal, že nič také ako dokonalosť neexistuje aj napriek tomu, že dievčatá z tých fotiek dokonalé boli. Hovorila som si, že ja takáto dokonalá nikdy nebudem. No to nie je pravda. Práve naopak.

Dokonalosť existuje v každej z nás. Každá z nás je niečím výnimočná, niečím iná. Sme ako puzzle z tisícov kúskov, krásne celé také aké sme. Tak prečo nás spoločnosť posudzuje a niektoré kúsky nám práve takýmito ideálmi krásy berie? Prečo modelingové agentúry dbajú na to, aby sme menili niektoré kúsky seba na to, aby sme boli hodné toho byť modelkou? Prípadne nás hneď na začiatku odmietnu už len na základe toho, že máme plnoštíhlu postavu alebo nesprávne miery..

Predstavte si, že máte vedľa seba dvoje puzzle, ktoré vytvárajú dva krásne obrázky.
No ak by ste niektoré časti medzi nimi vymenili, bolo by to krásne?
A práve o tom to je. Každá sme dokonalá taká, aká sme. Také aké sme sa narodili. Nemeňte svoje "časti" s nikým kvôli tomu, čo si myslí vaše okolie alebo spoločnosť. A nikomu by ste nemali dovoliť, aby vás posudzoval a zosmiešňoval, nebodaj vás urážal.

Dievčatá, ste nádherné. Ste nádherné so všetkými vašimi dokonalými nedokonalosťami. Pretože tak to naozaj je :)
Láskajte sa, ľúbte svoje telo a doprajte si! Nečakajte na to, kým vám niekto povie, že za to stojíte. Pretože vy za to STOJÍTE!

Ja som s tým mala dosť veľký problém, veľakrát som bojovala s myšlienkou, že nie som dosť. Že mám byť niečo viac. Viac krásna, viac vtipná, viac priateľská, viac...
Potom som si však uvedomila, že zmena musí začať v mojom myslení a nikomu nedovolím, aby ma posudzoval.
Každé ráno vstávam s úsmevom na tvári, postavím sa a otvorím okno dokorán. S nádychom natiahnem ruky k oblohe a s výdychom samú seba objímem. Pretože si to zaslúžim. Každé ráno si poviem, že sa milujem taká, aká som tu a teraz. Pretože som to ja a ľúbim sa.
A čo robím v horšie dni?
To isté. A budem to robiť dovtedy, kým v sebe nezabijem aj poslednú štipku neistoty.

Určite to skúste! Možno prvé dni vám to bude pripadať divné, no po čase uvidíte zmenu, to vám sľubujem :) Budete sa cítiť krajšie a hlavne pozitivita, ktorú si ráno doprajete vám ovplyvní celý deň, ktorý je pred vami :)


Usmievajte sa, pretože môžete.
Usmievajte sa, pretože žijete a ste také aké ste.
Pohlaďte sa a pochváľte samú seba ak sa vám niečo podarí. Nečakajte na nikoho! Stále si spomeňte, že na konci dňa, ste to vy, ktorá ste sama so sebou. Nezáleží ani tak veľmi na tom, čo si o vás myslia ostatní.
Záleží na tom, čo si o sebe myslíte vy. A pocit, že ste sama so sebou spokojná, je na nezaplatenie :)
A ak vás pochváli aj okolie, to je len veľký bonus! :)

Čiže hlavy hore žienky a s úsmevom vkročte do nového dňa.
Týmto každej z vás chcem poslať toľko pozitívnej energie, lásky a uznania. Pretože každú z vás si vážim a obdivujem. Či už ste blondínka, bruneta alebo červenovláska. Či máte veľkosť XXS alebo XXL. Či sedíte ešte v školských laviciach, alebo máte už čo to za sebou.

Všetky vás týmto objímam, uctievam a ubezpečujem, že ste nádherné.
Veď ako aj povedala Marilyn Monroe:
Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára